· 

Intermittend Fasting, vasten met tussenpozen


Vaak krijg ik de vraag hoe ik dan eet?
Mijn antwoord is dan altijd heel puur, onbewerkt en gemiddeld twee keer per dag. Dat lijkt dan heel weinig voor veel mensen, maar ik kom zeker aan mijn calorieën, heb geen honger en heb veel energie. Het geeft veel rust en ruimte.
Dit ben ik niet van de een op de andere dag gaan doen. Ik heb het rustig ingevoerd. Eerst mijn voedingspatroon aangepast en vervolgens rolde ik zo in het intermittend fasting principe. Mijn reuma krijgt geen kans meer op deze manier.

Mijn verhaal

 

Intermittend fasting

18 uur (14 uur of langer) niet eten en dan in 6 uur twee maaltijden.
Die twee maaltijden moeten uiteraard voedzaam zijn en voldoende zijn om aan je dagelijkse behoefte te komen.
Je kunt dit op verschillende manieren toepassen. Sla je liever het ontbijt over of misschien de avondmaaltijd?
Ik sla meestal het ontbijt over en eet dan tussen 13:00 en 19:00, omdat ik het fijn vind om samen het avond eten te nuttigen. Toch een gezellig moment samen.  Bijvoorbeeld deze heerlijke kip uit de tajine.

 

Je kunt ook mee gaan met het ritme van de dag “early time restricted feeding”. Je eet dan je laatste maaltijd om 14:00 en ontbijt wel eerder op de dag.

 

Early time restricted feeding

Bij deze methode ga je mee met het ritme van de dag. De meeste mensen gebruiken de meeste energie tijdens de uren dat het daglicht is. Je begint met het ontbijt rond 8:00 en eet de lunch uiterlijk om 14:00. Als je het dagritme aanhoudt betekent het bij deze methode dat je de laatste 8 uren van het vasten slaapt. Dat is nog is makkelijk vasten!

 

Wat zou dit een boost zijn voor je slapen, het herstel na sporten, je ontlasting, darmen, hormoonbalans en energie gedurende de dag.

 

Wie van jullie past een van deze twee al toe? Wat doet het met je lichaam? Let me know!!

Reactie schrijven

Commentaren: 0