· 

Rijstvasten info 1


Bouw jij wel is een periode van schaarste in zodat je lichaam zich kan herstellen en reinigen? Enkele keren per jaar start ik een rijstvasten met een select gezelschap. Ik wil de groepen niet te groot hebben, want ik hou van persoonlijke benadering. Ik sta 18 dagen lang voor je klaar en ondersteun je met menu's en recepten. Wil jij mee doen? Meld je dan snel aan. Data en andere info via onderstaande link. 

 

LEES MEER

 

Inhoudelijk BLOG 2 en BLOG 3

Ervaringen van deelnemers 

 

Wat is het tegenwoordig normaal geworden dat er altijd voedsel voor handen is. Dat we veel maaltijden nuttigen die wel vullen, maar totaal niet voeden. Maaltijden met loze calorieën, maaltijden die ons lichaam alleen maar belasten en zorgen voor ontstekingen. Ontstekingen die de basis zijn van de vele welvaartziekten. Denk aan reuma, diabetes, obesitas, colitis ulcerosa, prikkelbare darmsyndroom, fibromyalgie, acne, artrose etc. Allemaal ziekten waar ons gehele systeem mee belast is.
Veel ziekten die bij de darm beginnen, de buiten wereld in ons lichaam. De darm die juist zo belangrijk is voor opname van voedingsstoffen, een doorgeefluik naar de rest van je lichaam en die in nauw contact staat met je hersenen. Die wil je te vriend houden. Herken het fluisteren van je lichaam en luister ernaar, zodat hij niet hoeft te schreeuwen. Denk aan een opgeblazen gevoel of winden.
Begin bij het begin en zorg dat je lichaam gevoed wordt, dat hij de juiste nutriënten krijgt en de mogelijkheid heeft om afvalstoffen te verwerken.

 

Waarom rijstvasten

Ontstekingen verminderen, spieren en gewrichten verlichten en slappe weefsels aanpakken.

Je focus verbeteren, de darmen ruimte geven, acne klachten verminderen en gewicht verliezen. Hoofdpijnen, energie dips en stemmingswisselingen kun je achter je laten. Het doffe rusteloze gevoel maakt plaats voor een energiek en helder gevoel. 

 

Je kunt het zien als een opstap voor de langere termijn of als een grote schoonmaak beurt. Geef je lichaam de rust en ruimte om de spijsvertering, de stofwisseling en het energiesysteem te optimaliseren. Ontdoe je lichaam van afvalstoffen zodat kleine klachten kunnen worden opgelost. 

Je smaak veranderd door alle toevoegingen eruit te halen. Weer genieten van de puurheid van voeding. Routines en “verslavingen” aan voeding loslaten en zo de emotionele hechting aan eten bekijken. Leer dat een lege maag niet het op zijn van brandstof is en dat je juist door bewegen weer meer energie kunt ervaren. Leer dat eten niet altijd voorhanden hoeft te zijn.

 

Lees meer over de resultaten van een eerder rijstvasten.

BLOG

RIJSTVASTEN

 

Zwaar

Dat ligt eraan hoe je voedingspatroon er nu uitziet en in welk energiesysteem je leeft. Hoeveel gewoonten er zijn om af te leren en hoe graag wil je aan je gezondheid werken? Je hebt maar één lichaam en het is zo belangrijk om hier zuinig op te zijn.

De eerste paar dagen kunnen zwaarder zijn, maar op een gegeven moment moet je lichaam omschakelen naar vetverbranding, rommel gaan opruimen en zorgen voor verlichting.

Als je na een paar dagen nog constant een hongergevoel ervaart dan ben je er nog niet aan toe. Je lichaam blijft dan in de glucose verbranding en gaat geen vetten verbranden. Te veel stress, ontstekingen of insulineresistentie kunnen hier onder andere voor zorgen. Het is belangrijk deze oorzaak op te zoeken en misschien eerst een langere periode het lichaam voorzien van de juiste voedingsstoffen.

Bewegen en wandelen kunnen je ook helpen de vetverbranding te stimuleren, maar weet je niet precies wat je doet, zoek dan begeleiding.

Het mooie aan rijstvasten is dat het uit drie fasen bestaat en het makkelijker is omdat je ook vast voedsel eet. De eerste fase is wat zwaarder, het echte vasten, maar daarna begin je alweer met opbouwen. Hoe beter we ons voorbereiden tijdens de eerste drie dagen hoe makkelijker je de andere drie fasen van steeds vijf dagen doorloopt. 

 

Rijst

Rijst is een graansoort. Het wordt gevormd door de zaden van riviergras, Oryza sativa, de rijstplant. Elk zaadje is een rijstkorrel en groeit als er voldoende warmte en water is. Het is een arbeidsintensief product en heeft gemiddeld 6 maanden nodig tot het geoogst kan worden.

Rijst is makkelijk verteerbaar, bevat veel voedingsstoffen, onmisbare voedingsvezels en laat de bloedsuikerspiegel minimaal stijgen. Kies voor een zilvervlies-, bruine- of volkoren basmatirijst om van deze voordelen te profiteren. En het liefst biologisch.

 

Makkelijk verteerbaar

Veel vitamine, mineralen en antioxidanten?

Onmisbare voedingsvezels

Lage glycemische lading

 

Samen rijstvasten

In 18 dagen omschakelen naar een ander voedingspatroon, geen calorieën tellen en vaak gewicht en omvang verliezen. Leer je lichaam weer wat smaak is en geniet van een puurder voedingspatroon. Geef je lichaam rust en ruimte om rommel op te ruimen en afvalstoffen af te voeren.

 

Samen is het makkelijker. We delen onze ervaringen en wisselen recepten uit in een besloten Facebook groep. Iedereen die mee heeft gedaan en mee doet mag zich aanmelden voor de Facebook groep en kan zo blijvend ervaringen delen. Het is niet verplicht, alle belangrijke info verloopt via de mail.

Ik help je door de 18 dagen heen door je te voorzien van mails op de juiste momenten met informatie die direct toepasbaar is met menu's en recepten. 

Via de mail stellen we de beginsituatie vast en van daaruit gaan we starten met het voorbereiden op een vastenperiode.

 

 

CONTACT

Kim@foodyourlife.nl

 

RIJSTVASTEN

Reactie schrijven

Commentaren: 5
  • #1

    Gaby (dinsdag, 25 september 2018 16:52)

    Hi Kim,
    Klinkt super interessant! Zeker om te zien wat het met mijn Colitis Ulcerosa doet!
    Zou dus graag aanhaken indien mogelijk!
    Liefs
    Gaby

  • #2

    Kim van Waversveld (dinsdag, 25 september 2018 19:06)

    Hoi Gaby,
    Wat goed. Ik heb je op de lijst gezet! Eerst volgt er nog info over sociale media en tegen eind oktober kom ik op de mail. Heb je nog hetzelfde mailadres?
    Liefs

  • #3

    Nicolet (woensdag, 26 september 2018 18:13)

    Wat een eyeopener. Ik heb mij net aangemeld.

  • #4

    Kim van waversveld (woensdag, 26 september 2018 22:25)

    Leuk! Als je zeker weet dat je mee wilt doen kun je mij dan je mail adres mailen, dan kan ik je op de lijst zetten en ontvang je na 14-10 mail van mij! Kim@foodyoulife.nl

  • #5

    Nicolet (maandag, 05 november 2018 06:47)

    Mijn mailadres: c.n.wisse@hotmail.nl

    Succes allen