· 

Rijstvasten


Rijstvasten

 

Het is tegenwoordig maar normaal dat voedsel altijd en overal voorhanden is. De koelkast thuis heb je zelf in de hand. Het moment van boodschappen doen bepaald wat je die week thuis eet of meeneemt als je op pad gaat. Maar wat er in de kantine wordt verkocht, op het station of in een tankstation, waar de marketing je beïnvloed om niet de meest gezonde keuzes te maken, heb je het niet zelf in de hand. Vaak zijn het maaltijden die wel vullen, maar niet voeden. Door bewerkte producten te laten staan veranderd je smaak en wordt het steeds makkelijker hier tegen bestand te zijn. 

 

“Every time you eat or drink, you are either feeding disease or fighting it.”

 

Door gezond te gaan leven is het makkelijker gezonde keuzes te maken. Door te ervaren wat een gezonde lifestyle met je doet kun je kijken of het je waard is te veel ongezonde keuzes te maken. Om het effect van het rijstvasten te bekijken vullen we voor het rijstvasten een beginsituatie in en evalueren we de 18-daagse reis met een vergelijkbare vragenlijst. Je stapt in voor 18 dagen en gaat ervaren wat een gezonde lifestyle voor je kan betekenen.

 

Een periode van 18 dagen waarin we het lichaam de rust en ruimte geven af te rekenen met kleine ongemakken. Een periode van schaarste zodat je lichaam zich kan herstellen en reinigen. Zodat jij meer energie ervaart, heldere gedachten krijgt en een betere focus. Dat spieren soepeler voelen, darmen rustiger zijn en een opgeblazen gevoel verdwijnt. Acne klachten, hoofdpijnen en gewicht kunnen verminderen. Je wordt je bewust van gewoonte dingen, routines en ‘verslavingen’. Zo kun je de emotionele hechting aan eten bekijken en loslaten. Vervolgens bouwen we weer op naar een volwaardig voedingspatroon en kun je verder gaan met alles wat voor jou belangrijk is. Je kunt nu ook intermittent vasten introduceren. Een ideale tool om je gezondheid onder controle te houden en toch te genieten van wat extra’s.

 

We rekenen af met afvalstoffen die gaandeweg zijn opgeslagen in het lichaam. Afvalstoffen die kunnen zorgen voor ontstekingen en schade aan weefsels. Met als mogelijk gevolg diabetisch, reuma, hart en vaatziekten of een van de andere welvaartziekten. We voeden het lichaam zodat organen weer de juiste stoffen tot hun beschikking hebben om hun taken naar behoren uit te voeren. We reguleren de bloedsuikerspiegel, zodat we geen energiedips meer ervaren en vetverbranding weer tot de mogelijkheden behoort. Hierdoor ervaar je ook geen honger wanneer we de tussendoortjes weg laten. 

Taille -8cm

Gewicht -7kg

“Ik voel mij veel beter nu. Heb veel meer energie, slaap beter en ben wat kilo’s kwijt. Daarnaast heb ik zoveel lekkere, voor mij nieuwe, groenten en recepten leren kennen.”

 

MEER RESULTATEN

Reis mee!

 

 

Ik neem je je mee op reis en begeleidt je door de gehele periode. Je ontvangt uitgebreide informatie voordat we beginnen, zodat jij je goed kunt voorbereiden. Vervolgens mail ik je per fase nieuwe informatie, recepten en menu’s die je direct kunt toepassen. Ik sta klaar voor vragen en onduidelijkheden. Waar nodig stuur ik bij wanneer je last krijgt van heftige verschijnselen van ontgiften. 

Wanneer afvalstoffen loskomen kun je hier last van hebben. Je kunt hoofdpijn ervaren, een vieze adem of een koortsig gevoel ervaren. Dit hoort erbij en gaat vanzelf weer over. Maar vertrouw je het niet dan ben ik er om je te ondersteunen. We doorlopen een voorbereidingsperiode en deze fase is erop gericht om klachten van afvalstoffen te minimaliseren dan wel te voorkomen.  

 

De reis

 

We beginnen met drie dagen voorbereiden waarin we omschakelen naar een puur en onbewerkt voedingspatroon. We voeden het lichaam en geven het wat hij nodig heeft zodat hij om kan gaan met de afvalstoffen die vrij komen. Je went aan drie eetmomenten en bouwt langzaam af naar een periode van schaarste. 

De 1stefase is de echte ‘detox’ fase. We minimaliseren de belasting op het lichaam en geven hem de ruimte om vet als brandstof in te zetten. Vervolgens bouwen we in de 2deen 3defase van beide nog eens vijf dagen op naar een volwaardig voedingspatroon. 

Na de 3defase ontvang je tips en tools om een gezonder voedingspatroon voort te zetten. Om dat mee te nemen waar jij je goed bij voelt en wat past binnen jouw leven. 

 

Het is een milde vorm van vasten omdat we constant vast voedsel eten. Zelfs in de echte ‘detox’ fase mag je rijst eten. Rijst is makkelijk verteerbaar, bevat veel vitamine, mineralen en antioxidanten, onmisbare voedingsvezels en houdt de bloedsuikerspiegel mooi laag. Kies altijd voor een volkoren rijst anders profiteer je niet van bovenstaande gezondheidsvoordelen van rijst. 

 

We gaan geen calorieën tellen buiten de rijst om. De gehele periode gaat het er verder om wat je eet en in welke verhoudingen op je bord en niet om hoeveel je eet. Je lichaam gaat hier een balans in vinden als we meer naar verhoudingen en combinaties gaan kijken.

 

Doe jij een keer mee? Check op welke data er een groep start of start op ieder gewenst moment individueel.

 

RIJSTVASTEN

 

Nu ook zelfstandig op te starten met behulp van het EBOOK. Te bestellen onderaan de pagina EBOOK. 

Wil meer weten over een healthy lifestyle, voeding en gezondheid en het kleuren van je leven? Volg ons dan op Instagram en Facebook. 

 

Instagram: @kimfoodyourlife 

 

Facebook: www.facebook.com/foodyourlife

Reactie schrijven

Commentaren: 0